Varg


Metal dünyasının gelmiş geçmiş en sansasyonel isimlerinden biri olan Varg Vikernes, yakın bir gelecekte özgürlüğün tadını çıkaracak. Kendisi 1994'teki kilise yakma olaylarıyla ve Mayhem gitaristi Euronymous'u öldürmesiyle birlikte Norveç yasalarındaki en ağır cezayı(21 yıl) almıştı. Zannedersem iyi hal sebebiyle tahliyesinin yakında gerçekleşmesi bekleniyor.

Kendisi hakkında söylenmiş ve söylenecek çok şey var Varg'ın. Kendisinin ve grubu Burzum'un müzikal önemi çoğu zaman aşırı sivri kişiliğinin ve görüşlerinin arkasında kalmıştır. Tabii söylemleri ilgi ve hayran kitlesi olarak geri dönmüştür orası ayrı, ama onu takip eden ya da metal fanı olan büyük bir çoğunlukta da antipatik bir imaj yarattığı bir gerçek. Bana göre çok yetenekli olmasa da müthiş yaratıcı bir adamdır. Filosofem ve Hvis Lyset Tar Oss albümleri türünün kanunu olmuş ve sürekli takit edilmiş albümlerdir. Öte yandan ne kadar müziğine saygı duysam da maalesef metal dünyasında, özellikle black metal dinleyen ve icra eden insanlar arasında
ırkçı fikirlerin yayılmasının en büyük sebeplerinden biridir kendisi. Yeni resimlerinden ve açıklamalarından yola çıkarsak akıllanmış gözüküyor. Tabii bu kişinin 2003 yılında hapisten firar edip İsveç'e kaçma girişimini de unutmayalım. Kendisiyle son zamanlarda yapılmış uzun bir röportajdan benim dikkatimi çeken bölümler oldu. Şöyle birtakım açıklamalarda bulunmuş Bay Vikernes:


"Oğlum dünyaya geldiğinden beri onu çok nadir görebildim. Her gün sesini telefonda duysam da o büyürken yanında olamamak benim için çok zor. Ailemi özledim. Çiftliğimde çalışacağım, müzik yapacağım, kitap yazacağım, eşimle ve çocuklarımla beraber normal bir aile hayatı yaşayacağım günleri sabırsızlıkla bekliyorum."

Yıllar Varg'ı bile törpülemişse kime ne yapmaz ki. Güven olmaz gerçi ona, özgür kalınca bu sefer de tek tek Hristiyan avına çıkarsa şaşırmam. Kendisinin eski günlerinden uçuk kaçık bir röportajıyla bitirelim.

- Black metali ticari hale getiren poser gruplar hakkında ne düşünüyorsun?
- Onların kızkardeşlerinin boğazını kesip, soluk borularından s.kmek istiyorum.

Hiç yorum yok: