Şahan Gökbakar'dan Recep İvedik 2


Haftaiçi arkadaş ısrarıyla ben de trende uyup gittim bu filme. Bu tarz filmleri sinemada değil televizyonda veya bilgisayarda izlemeyi tercih eden bir insan olduğum için ilkine gitmemiştim. İlk cümlede film dediğime bakmayın, bir sürü Recep İvedik skecinden oluşan bir "Dikkat Şahan Çıkabilir" adeta. Haksızlık yapmayayım, filmde baya güldüğüm sahneler oldu; özellikle yoga ve Japonlu sahneler oldukça komikti. Yine de gidin sinemada görün diyeceğim bir film değil. Biraz zaman geçsin, indirin internetten şöyle bir göz atın derim.

Bu serinin elde ettiği başarıdan yola çıkıp sosyolojik çıkarımlar ya da toplum eleştirisi yapanlar var. Onların çabasını çok saçma buluyorum. Mr. Bean için İngilizler'e, Austin Powers için Amerikalılar'a aynı eleştirileri kimsenin yönelttiğini hatırlamıyorum, zaten doğru olan da bu. Yapmaya çalıştıkları analizler Türk insanı gibi özel bir durumu istese de çözemez ki...Yalnızca şunu söyleyeyim; Recep İvedik serisine Recep İvedik gibiler gitmiyor, filmde sürekli Recep İvedik'i alttan alan, görmezden gelmeye çalışan kesim var ya, işte onlar gidiyor bu filme. Ekleyecek olursam, bu tip sabun köpüğü fimlere kendince anlam yüklemeye çalışıp yıllardır ayn eleştirileri yapan kimseleri duyarsız buluyorum. Şahan'la bunu söylediğinden dolayı dalga geçiliyor ama, bu filmin tek başarı kriteri giden sinema seyircisi sayısıdır, başka da birşey değil. Serinin ikinci filmi ilk filmin rekorunu ilk 3 günkü gidişatla kıracak gibi gözüküyor ama bana toplamda geçemeyecekmiş gibi geliyor. Bunu herhangi bir mantık yürütmeyle falan değil, tamamen içimden gelen hissiyatla söylüyorum.

Şahan'ın bu filmin 3.sünü çekmesini istemem, keşke yeniden kanallara geri dönse, ekranda sürekli takip ettiğim nadir isimlerdendi. Ama bu filmlerin getirdiği para çok daha fazla ve götürdüğü zaman çok daha az olduğu için, bu kolay kolay gerçekleşecek bir hadise değil. Öyle ya da böyle Zoka programı sunuculuğundan Türkiye'nin en ünlü adamlarından biri olmak( hem de böyle kısa bir sürede) Allahtan bir lütuf olsa gerek. Recep İvedik serisini cılkını çıkarmadan bitirmesi lazım, yoksa kariyeri eninde sonunda düşüşe geçecektir.

Hiç yorum yok: