Sahalarda Görmek İstemediğimiz Hareketler


Kesin kararımı verdim, Çok Güzel Hareketler Bunlar izlediğim en kötü komedi programı. Yani zamanının Reyting Hamdi'sine bile kendi naifliğinde bir program olduğu için tahammül edebiliyordum, bu ÇGHB resmen tahammül sınırlarımı zorladı. Ne ekran başında ne de sinemada birşey izlerken çok gülen bir insan değilim, komedi programlarını izlerken öyle kahkahalarla gülmesem de eğlenirim baktıkça. ÇGHB'ye ne zaman kanal değiştirirken rastgelsem bir his geliyor bana, size hiç oldu mu bilmiyorum; hani birisini sahnede ya da televizyonda izlerken onun yerine utanırsın çünkü çok kötüdür adam, onun o kadar başarısız olmasına içten içe üzülürsün, empati kurarsın o kişinin o andaki durumuna. Ne zaman bu programda debelenen yavrucakları görsem içimde bu duygu oluşuyor benim. Yılmaz Erdoğan da sevilen bir insan olmaktan giderek uzaklaşıyor, benim şahsi kanaatimce. Bana ne adamın skece gülmesinden, sahneyi çekin çok birşey varsa sahnede, ne adamı çekip duruyorsunuz?

2 yorum:

Kenny Constantine dedi ki...

Buradaki Türk arkadaşlar nedeni ile birkaç bölümünü izlemek zorunda kaldım, çok klişe bir ifade olacak ama " yarısında çıkılan film tadından" öteye gidemedi benim için.

Özellikle elinde hıyar olan adam skecinde ısrarla aynı kelimeyi tekrarlayarak komik olma çabalarını ( gerizekaalıı, mal vs..) çok gereksiz buldum.

Kameranın izleyicileri gülerken çekip " bakın çok komik bir iş yapıyoruz " havası katmaya çalışması, oyuncuların skeçler farklı olsa bile hep birbirine benzer rollerde oynamaları ( rol farketmeksizin çıngıldayan abla, tombul olanın ergen rolleri vs ) gibi detaylar nedeni ile kendini tekrar eden bir profilde.

Kenny Constantine dedi ki...

Bak yine baktım 10 dk kadarlık bir skece, yine bıraktım 4. dakika civarında.

Sahnelenen şeyin kötü olduğu halde oyuncuların farkında olmamaları gerçeği de var, seyirciden gelen tepki ile yeterince örtpas etmekteler.

Reyting Hamdi, Olacak O Kadar gibi prodüksiyonlar -iyi ya da kötü- en azından farkında idi yaptığı şeyin ne olduğunun, kendini bir topluluğa karşı oynatarak onaylatma triplerinde değildi.

Bu arada Zara da indirim olursa Yılmaz Erdoğan'a t-shirt alacağım, nedir öyle her hafta siyah t-shirt.

Son söz izleyici kitlesinin olsun : "Öyle deme hafız çok komik ama yaa"