Zaman: Yaftalamadan Düşünün - Görünmeyen Duvarlar...Önyargılarımız



Zaman gazetesininin geçen sene yayınlanan reklamı yukarıda, büyük ihtimalle hepiniz biliyorsunuz. İşlenen tema ve uygulaması çok başarılı bir reklam olduğunu söyleyebilirim, sadece gazete yanlış. Yaftalamaya bu kadar meraklı bir gazetenin "Yaftalamadan Düşünün" sloganı reklamın başarısına rağmen neresinden tutsan elinde kalan bir durum.



Bu reklam da Zaman'ın bu seneki reklam filmi. Hakikaten kendilerini aşmış adamlar; kimle çalışıyorlarsa tebrik etmek gerek. Görselliğin bu kadar kısa sürede bu kadar iyi kullanılması, temanın bu kadar iyi işlenmesi gibi konularda önceki reklamı bile sollamış Zaman. İlk defa Zaman'ı duyan birisinin bu reklamı ertesi gün koşarak gazete bayiinden bir adet Zaman gazetesi satın alması lazım, Allah'tan biz biliyoruz kendilerini, Ali Bulaç gibi derin dehalara sahip olduklarını; yoksa ben de abone olurdum valla, Fethullah Gülen evleri gibi 5'er 10'ar tane Zaman gelirdi belki de eve. Düşünüyorum da yaftalıyorum, merak etmeyin. Neyse asıl konumuzdan sapmayalım; geçen seneki reklam çok iyiydi, bu seneki reklam aşmış, Türkiye'nin bana göre gelmiş geçmiş en iyi reklamlarından biri. Zaman'ın sayfa düzeni falan da gayet iyidir. ödül bilem almıştı gavur ellerden.

Bir de bakış açıları reklamlarının onda biri kadar geniş olabilse, tadından yenmeyecek. Bu halleriyle benden sadece reklam kuşağında övgü alabilecek bir gazete olmaktan öteye gitmeleri mümkün değil.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

kesin bu blogun sahibi ya itü den ya da yıldız makina...